چاپ کارت باشگاه مشتریان

 کارت باشگاه مشتریان

چاپ کارت باشگاه مشتریان یا کارت وفاداری زمانی به وجود آمد که کسب و کارها به اهمیت وجود مشتری وفادار پی بردند و اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان نمودند.

باشگاه مشتریان سیستمی است که اطلاعات مشتریان و خرید‌های آن‌ها را ثبت کرده و امکان اعطای اعتبار، امتیاز و تخفیف را فراهم می‌کند. یکی از روش‌های موثر برای وفادارسازی مشتریان استفاده از «کارت باشگاه مشتریان» است.

این کارت، هویتی است که نقشی اساسی در راه اندازی باشگاه مشتریان دارد و می‌توان آن را جهت ایجاد انگیزه و ارائه تخفیف به مشتریان ارائه نمود.

کارت هواداری در عین سادگی، عملکرد مثبتی دارد و هر کسب و کاری می‌تواند با توجه به نوع فعالیت خود و مشتریانی که دارد، به شکل متفاوتی از آن استفاده کند.

چاپ کارت مشتریان را می‌توان امری ضروری در تجارت و موفقیت در کسب و کارها در نظر گرفت زیرا به صاحبان مشاغل کمک می‌کند که با به کار بردن روش‌هایی مانند امتیازدهی، ارائه تخفیف، پیشنهادات جذاب و … مشتریان را به خود وفادار نموده و میزان فروش خود را افزایش دهند.

علاوه بر این اعطای کارت وفاداری به مشتریان باعث می‌شود که آن‌ها احساس با ارزش و خاص بودن پیدا کنند، و با هر بار استفاده از خدمات و محصولات شما از امتیاز ویژه‌ای بهره‌مند شود.

 چرا کارت باشگاه مشتریان باید روی PVC چاپ شود؟

کارت باشگاه مشتریان امروزه به دلیل اهمیت بسیار زیاد مشتری برای مشاغل گوناگون مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بهتر است برای چاپ این کارت‌ ها زمان بیشتری صرف شود تا تاثیر پررنگ‌تری داشته باشد.

از آنجایی که مشتریان در خریدهای خود باید از کارت خود استفاده نمایند تا از اعتبار و امتیاز برخوردار شوند باید جنس کارت‌ ها بسیار مقاوم و با دوام باشد تا با استفاده در طولانی مدت آسیبی به آن وارد نشود.

با این تفاسیر چاپ کارت مقوایی به دلیل نداشتن استحکام کافی گزینه مناسبی برای چاپ کارت در باشگاه مشتریان نیست.

مناسب‌ترین گزینه برای چاپ کارت باشگاه مشتریان استفاده از کارت PVC است؛ زیرا از جنس پلی وینیل کلراید ساخته شده است و کیفیت و ماندگاری بالایی دارد. همچنین امکان چاپ اطلاعات متغیر (مانند چاپ کد تخفیف، چاپ بارکد، چاپ QR کد و…) را به شما خواهد داد.

انعطاف‌پذیری زیادی در برابر ساییدگی و خم شدگی دارد. به صورتی که حتی اگر مشتری کارت را داخل جیب و کیف پول خود بگذارد بر اثر ضربه و فشار آسیب نمی‌بیند.

این کارت‌ ها در انواع مختلف کارت پی وی سی ساده، کارت مایفر و یا کارت مغناطیسی وجود دارند که برای چاپ انواع کارت باشگاه مشتریان می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

قابلیت فوق العاده‌ای که کارت‌ های PVC را از دیگر کارت‌ ها مجزا کرده قابلیت هوشمندسازی آن‌هاست که در لایه‌های داخلی و میانی کارت، نوار یا چیپ حافظه‌ای تعبیه شده که می‌توان اطلاعات را در آن‌ها ذخیره‌سازی کرد

و در نهایت با دستگاه کارت خوان می‌توان به این اطلاعات ذخیره شده دسترسی پیدا کرد. چاپ کارت باشگاه مشتریان هوشمند امکانات زیادی را به صاحبان کسب و کارها ارائه می‌نماید و امنیت اطلاعات را تضمین می‌نماید.

 

چاپ کارت باشگاه مشتریان

 مزایای چاپ کارت باشگاه مشتریان PVC

  • کیفیت چاپ روی کارت‌ های pvc بالاتر است.
  • ماندگاری کارت‌ های pvc بسیار بالاست.
  • کارت پی وی سی آسیب‌پذیری پایینی دارند.
  • کارت‌ های PVC بر اثر فشار نمی‌شکنند و منعطف هستند.
  • قابلیت ضد آب و رطوبت بودن این نوع کارت‌ ها از مهم‌ترین مزایای آن‌ها است.
  • این نوع کارت‌ ها قابلیت چاپ انواع اطلاعات مانند کد تخفیف، کد بارکد و کد QR را نیز دارند.
  • قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات در کارت هوشمند برای این نوع چاپ کارت مشخصه‌ای ویژه است.

 انواع کارت PVC برای  کارت باشگاه مشتریان 

کارت باشگاه مشتریان و یا کارت VIP برای عضویت مشتری در سیستم باشگاه مشتریان است. این کارت‌ ها در اکثر موارد روی جنس PVC چاپ می‌شود. چاپ این کارت را می‌توان بر روی انواع کارت پی وی سی اعم از ساده و هوشمند انجام داد.

 

 کارت باشگاه مشتریان ساده: برای این منظور می‌توان از کارت خام پی وی سی با ضخامت‌های گوناگون و رنگ بندی‌های مختلف استفاده کرد و روی آن‌ها بارکد و یا QR کد درج نمود.

 کارت باشگاه مشتریان هوشمند: امکان چاپ کارت باشگاه مشتریان بر روی کارت‌ های PVC هوشمند مایفر و مگنت نیز وجود دارد. معمولا

برای چاپ این دسته از کارت‌ ها از کارت مگنت استفاده می‌شود که یک نوار مغناطیسی روی آن‌ها تعبیه شده است و قابلیت کدگذاری دارد. این کارت‌ ها مشابه کارت‌ های بانکی هستند و مشتریان با کشیدن کارت خود درون ریدر شناسایی می‌شوند.

بعضی از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها از کارت‌ های هوشمند استفاده می‌کنند و برخی دیگر از کارت‌ های معمولی استفاده می‌کنند.

در اکثر موارد معمولا کارت‌ ها مگنت هستند که مشابه کارت‌ های بانکی یک نوار مشکی رنگ پشت خود دارندو معمولا یک کد ۱۶ رقمی روی آن‌ها چاپ می‌شود؛

این کد شناسه‌ای منحصر به فرد در یک مجموعه است که به یک نفر اختصاص پیدا می‌کند.

و بواسطه آن کد مشتری در مجموعه هویتی جداگانه می‌گیرد. کدهای ۱۶ رقمی روی کارت یا ساده چاپ می‌شوند و یا برجسته که به آن امباس هم گفته می‌شود.

 

 اهداف چاپ کارت باشگاه مشتریان

  • ایجاد انگیزه در مشتریان: با ارئه کارت وفاداری به مشتریان، نوعی حس تعلق‌پذیری در آن‌ها ایجاد می‌شود و انگیزه‌ای می‌شود که برای خرید مجدد به شما مراجعه نمایند.
  • تبدیل مشتریان قدیمی‌ به مشتریان وفادار: در صورتی که مشتریان قدیمی خود را به عضویت باشگاه خود در بیاورید و علاوه بر اختصاص کارت باشگاه مشتریان به آن‌ها خدمات مناسبی را ارائه دهید باعث وفاداری مشتریان به کسب و کار و برندتان می‌شوید.
  • گسترش جامعه مشتریان: چنانچه طراحی کارت باشگاه مشتریان خلاقانه و زیبا باشد ممکن است توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند و مشتریان شما را ترغیب سازد که آن را به دوستان و آشنایان خود نشان دهند و مشتریانی که شما را نمی‌شناسند با شما آشنا شوند و در پی آن جامعه مشتریانتان بزرگتر شود.
  • تقویت برند شما: هر بار که مشتری از کارت خود برای خرید استفاده می‌کند و یا در معرض دید او قرار می‌گیرد به نوعی نام و برند شما در یاد‌ او تقویت می‌شود.