چاپ کارت پرسنلی PVC

چاپ کارت پرسنلی PVC

 

مزایای کارت پرسنلی :

چاپ کارت پرسنلی علاوه بر ایجاد نظم و تعهد کاری در پرسنل همچنین حاوی یک بسته ارزش و احترام دو سوی بین مدیر و پرسنل می‌شود و نیز می‌تواند دورنمای شرکت را به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر دهد و اعتماد هر فردی را در بدو ورود جلب کند.

هر مدیر آگاه و خلاقی که می‌خواهد شرکتش بر قله‌های سوددهی ماندگار باشد این امر آشکار را در ذهن دارد که مدیریت بایدها و نبایدهایی دارد که یک باید ضروری توجه به نظم دهی به ریزترین امور است.

البته این نظم‌دهی باید به گونه‌ای باشد که مانع آزادی عمل پرسنل نشود و در عین حال به پرسنل، ارزش و اعتبار بخشد. اعطای «کارت پرسنلی» به کارکنان نیز یکی از آن معدود کارهاست.

حال شما تصور کنید این مهم را به کار گرفته‌اید اما بعد از مدتی به هنگام ورود و خروج کارکنان و ثبت آن‌ها در سیستم حضور و غیاب شاهد کارت‌ هایی نه چندان دلچسب و رنگ پریده باشید که این منظره تمام هزینه‌هایتان را پنبه می‌کند.

 چرا کارت پرسنلی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

کارت پرسنلی روی کارت پی وی سی چاپ می‌شود. نام و نام خانوادگی، کد پرسنلی، سمت، عکس و… اطلاعات متغیری هستند که روی کارت پرسنلی چاپ می‌شود. وجود این اطلاعات متغیر به ازای هر کارت راه را بر چاپ افست می‌بندد و چاپ دیجیتال تنها گزینه‌ای است که برای چاپ کارت پرسنلی باقی می‌ماند.

 انواع کارت PVC برای چاپ کارت پرسنلی

کارت پرسنلی ساده PVC: این نوع کارت غیر هوشمند است و صرفا برای شناسایی و رؤیت کارت چاپ زده می‌شود. برای چاپ این نوع کارت از کارت خام PVC استفاده می‌شود.

کارت پرسنلی هوشمند PVC: این کارت‌ها دارای یک عامل هوشمند هستند و می‌توان اطلاعات پرسنلی را درون آن‌ها ذخیره کرد. مانند کارت خام مغناطیسی ، کارت خام مایفر ۱k ، کارت خام مایفر ۴k ، کارت خام دسفایر ، کارت خام RO و …

برای کاربردهای عادی روزمره چاپ کارت پرسنلی پی وی سی ساده کفایت می‌‌کند، اما گاهی در سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ یک کارت پرسنلی بیش از یک کارت شناسایی ساده کاربرد دارند.

به عنوان مثال از آن‌ها به منظور مدیریت پرسنلی، حضور و غیاب و یا کنترل دسترسی استفاده می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از کارت‌ های ساده پاسخگو نخواهد بود و نیاز به وجود یک کارت هوشمند احساس می‌شود.

کارت هوشمند pvc

کارت هوشمند pvc

 

کارت پرسنلی هوشمند PVC

انواع کارت‌ های پرسنلی پی وی سی را می‌توان با توجه به خصوصیات فیزیکی که دارند به سه نوع اصلی دسته بندی کرد که عبارتند از:

کارت‌ های پرسنلی تماسی :

در واقع کارت‌ های تماسی از دسته کارت‌ های هوشمند و مانند کارت‌ های مغناطیسی هستند که قابلیت ذخیره‌سازی و نگهداری اطلاعات را دارند. روی این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که می‌توان داده‌ها را بر روی آن‌ها ذخیره نمود.

خواندن این داده‌ها از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان‌پذیر است و بدون «کلمه رمز صاحب کارت» دسترسی به اطلاعات موجود در کارت ممکن نخواهد بود. از آنجایی که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی هستند جهت برقراری ارتباط با دستگاه ریدر می‌بایست به صورت مستقیم با آن در تماس باشند.

 

 

کارت پرسنلی غیر تماسی :

کارت‌ های بدون تماسی نوع پیچیده‌تر کارت‌ های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات درون آن‌ها تعبیه شده است. می‌توان درون حافظه این کارت‌ها اطلاعات پرسنلی را ذخیره‌سازی نمود

و خواندن آن‌ها از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی امکان‌پذیر خواهد بود بدون اینکه نیازی به خروج کارت از کیف دارنده آن باشد. نوع رایج این دسته از کارت‌ های هوشمند کارت مایفر و کارت RO است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند…

 

 

کارت‌ های پرسنلی ترکیبی

با توجه به نیاز شرکت‌ها می‌توان با ترکیب دو یا چند نوع از این کارت‌ های هوشمند، یک کارت ترکیبی جدید ایجاد نمود که چندین قابلیت را به صورت همزمان داشته باشد و امکان بهره مندی توام از مزایای هر کدام وجود داشته باشد.

به طور کلی از کارت‌ های هوشمند به عنوان ابزاری جهت پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات با ضریب امنیتی بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند

و امکان کنترل دسترسی به اطلاعات روی آن به راحتی امکان‌پذیر است.

چنانچه اطلاعات به درستی بر روی کارت ذخیره شود، حتی در صورت مفقود شدن کارت، اطلاعات موجود درون آن برای دیگران غیر قابل دسترس خواهد بود.

 

 مراحل طراحی کارت پرسنلی در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC

مهمترین قدم برای چاپ کارت پرسنلی مربوط به طراحی کارت است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

نمونه طراحی کارت پرسنلی را می‌توان به صورت آماده دانلود کرد و یا اینکه اختصاصی طرح کارت پرسنلی را آماده کنید.

اما در هر حالت نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که طرح کارت پرسنلی باید کاملا اختصاصی و قابل استفاده جهت شناسایی افراد باشد.

کارت پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته به رنگ سازمانی آن‌ها متفاوت است، ولی معمولا شامل اطلاعات یکسانی است که به شرح ذیل هستند که بر اساس نیاز هر مجموعه باید روی کارت درج شوند.

  • نام و نام خانوادگی
  • عکس پرسنلی
  • شماره عضویت
  • سمت فرد در سازمان
  • لوگوی سازمان یا شرکت
  • آدرس سایت و ایمیل شرکت
  • بارکد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ اعتبار و…

چاپ هولوگرام امنیتی روی کارت پرسنلی PVC :

برخی از شرکتها برای جلوگیری از کپی برداری از کارتها و همچنین ماندگاری طولانی تر کارتها از روکشهای مجدد استفاده میکنند که به آنها هولوگرام طرح دار میگویند ، در چاپ کارت های پی وی سی هولوگرام دارای یک طرح عمومی هستند ،اما در تیراژهای بالا مانند کارت سوخت یا کارتهای ملی هولوگرامهای سفارشی تولید می شوند.

 

چاپ کارت پرسنلی

                                                 چاپ کارت پرسنلی