چاپ کارت هدیه PVC

 

کارت هدیه کارتی نقدی و بی‌نام است که می‌توان آن را با طرح‌ها و مبالغ گوناگون صادر نمود.

صدور این کارت توسط بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و همچنین شرکت‌هایی که به صورت تخصصی خدمات چاپ کارت را ارائه می‌نمایند، انجام می‌گیرد و امکان استفاده از تمام مبلغ موجود در آن از طریق سیستم‌های پرداخت الکترونیک برای مالک کارت وجود دارد. امروزه استفاده از این کارت‌ها با سرعت بالایی در حال افزایش است.

شرکت و ارگان‌های دولتی و خصوصی برای مناسبت ها، مدارس، مراکز خرید، رستوران ها، تولدها و … کارت هدیه را چاپ و به افراد ارائه می‌کنند.

هدف استفاده از کارت هدیه

هر یک از افراد برای اهداف گوناگونی از آن کارت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال افراد به مناسبت‌های مختلف به یکدیگر کارت هدیه می‌دهند و یا بسیاری از مراکز ارائه دهنده کالا و خدمات برای جذب مخاطبان و مشتریان از این کارت‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع می‌توان این کارت‌ها را جایگزینی برای هدایایی دانست که در گذشته افراد به یکدیگر می‌دادند زیرا چاپ کارت هدیه بهترین انتخاب برای ماندگار شدن در ذهن خانواده، دوستان، مشتریان، کارمندان و … است.

 

چاپ کارت PVC هدیه

برای چاپ آن از کارت‌های پلاستیکی که به کارت pvc معروف هستند، استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی که به ظاهر کارت‌ها می‌بخشد، قابلیت‌های زیادی نیز دارد. این دسته از کارت‌ها قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند و بسیار مقاوم هستند.

کارت پی وی سی در انواع مختلفی وجود دارد که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

از انواع آن‌ها می‌توان به کارت مگنت و کارت مایفر اشاره نمود که برای چاپ کارت هدیه از کارت مگنت که یک نوار مغناطیسی به رنگ مشکی در پشت خود دارد استفاده می‌شود و قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد.

 

تولید کارت gift

این کارت‌ها در ضخامت‌های ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون تولید می‌شوند که نوع ۷۶۰ میکرون آن‌ها که مشابه کارت‌های بانکی و کارت اعتباری است برای چاپ کارت هدیه پی وی سی مناسب‌تر خواهد بود.

کارت‌های گیفت را می‌توان در طرح‌های مختلف بر حسب سلیقه مشتری چاپ کرد.

روی هر کارت یک عدد ۱۶ رقمی درج می‌گردد که برای دارنده هر کارت یکتا و منحصر به فرد بوده و حاوی اطلاعات مهمی در رابطه با نوع کارت و بانک صادر کننده آن است.

طراحی کارت گیفت PVC

طراحی کارت هدیه را می‌توان از ابتدا با استفاده از نرم افزارهای طراحی انجام داد و یا اینکه از طرح‌های آماده استفاده نمود. در هر دو حالت نکاتی وجود دارد که حتما باید رعایت شود که در ادامه بیان خواهیم نمود.

نکات طراحی

  • طراحی حتما باید توسط نرم افزارهای گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ صورت گیرد.
  • رزولوشن باید روی 300dpi تنظیم شود.
  • سایز استاندارد طرح کارت پی وی سی ۸.۹×۵.۷ سانتی‌متر است که خروجی نهایی در ابعاد ۸.۵×۵.۳ سانتی متر خواهد بود.
  • طرح نهایی باید در قالب یک فایل PSD بصورت لایه باز و یا با فرمت png ذخیره شود.
  • در صورتی که چاپ به روش دیجیتال انجام می‌گیرد، مد رنگی باید RGB تعریف شود و اگر روش مد نظر چاپ افست است مد رنگی CMYK انتخاب شود.
  • در طراحی کارت هدیه محدودیتی از لحاظ رنگ وجود ندارد، پس می‌توان آزادانه از هر رنگی استفاده نمود.
  • می‌توانید از المان، رنگ ها، جمله‌های خاص و به یاد ماندنی استفاده نمایید.
  • چنانچه برای کسب و کارتان چاپ این نوع کارت را در نظر گرفته‌اید می‌توانید از لوگو، رنگ سازمانی و … نیز استفاده نمایید.

چاپ کارت هدیه بانکی

کارت هدیه بانکی نیز کارتی است که توسط خود بانک و در مبالغی با ضرایب ۵۰.۰۰۰ ریال صادر می‌شود. کارت هدیه بانک از نظر ظاهری مشابه همین کارت‌های هدیه معمولی است و تنها تفاوتی که با آن‌ها دارد اینست که قابلیت اتصال به سیستم بانکی را دارد.

بانک‌ها از قبل چاپ طرح اصلی این کارت‌ها را توسط پرینتر کارت‌ها بر روی کارت مگنت انجام می‌دهند و پس از مراجعه متقاضی چاپ کارت هدیه بانکی، اطلاعات لازم را نظیر نام شخصی که کارت به او اهدا می‌شود و یا یک جمله به یاد ماندنی از وی دریافت نموده و روی کارت چاپ می‌زنند.

روش چاپ کارت هدیه PVC

چاپ کارت گیفت pvc را می توان از طریق پرینتر چاپ کارت پی وی سی به روش‌های مختلفی انجام داد. هر یک از این دستگاه‌ها برای چاپ از تکنیک خاصی استفاده می‌نمایند که متداولترین آن‌ها چاپ افست و چاپ دیجیتال است و انتخاب مناسبترین این روش‌ها به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

 

چاپ دیجیتال کارت هدیه pvc

در صورتی که تیراژ چاپ کارت هدیه کمتر از ۱۰۰۰عدد باشد و اطلاعات آن متغیر باشد به صورت دیجیتال چاپ می‌شود.

اما چنانچه روی تیراژ بالای ۱۰۰۰ عدد و دارای اطلاعات ثابت باشد، به صورت افست چاپ می‌گردد. اگر کیفیت کارت‌ها برای شما حائز اهمیت است می‌بایست از چاپ افست استفاده نمایید، زیرا نسبت به چاپ دیجیتال کیفیت بهتری را ارائه می‌نماید.

هرگاه نیاز به چاپ فوری کارت هدیه داشته باشید استفاده از چاپ دیجیتال بهترین راه است زیرا از طریق این تکنیک می‌توان با سرعت بالایی کارت‌های زیادی را چاپ نمود.

 

 

 

خدمات چاپ کارت هدیه

  • از آنجایی که این کارت ها اختصاصی نیستند می توان آن را به دیگران انتقال دارد.
  • هر کارت هدیه از زمانی که صادر می شود تا ۱۲ اعتبار دارد و قابل استفاده است.
  • استفاده از کارت های هدیه پی وی سی از طریق تمام دستگاه های عابر بانک و کارتخوان های موجود در فروشگاه ها و مراکز تجاری و اداری امکان پذیر است.
  • در صورت منقضی یا مفقود شدن کارت هدیه فقط از طریق مراجعه حضوری خریدار کارت به فروشنده آن می توان در خواست صدور یک کارت جدید داد.
  • کارت هدیه pvc را می توان در طرح های مختلف بر حسب سلیقه مشتری چاپ زد.

چاپ کارت هدیه در مجموعه ما

برای چاپ کارت هدیه می‌توانید از انواع کارت‌های پی وی سی pvc استفاده کنید. بسته به نوع مصرف می‌توانید از کارت پی وی سی خام، مگنت دار، هوشمند انتخاب کنید. ماهیت ظاهری کارت‌های هدیه همانند کارت پرسنلی و کارت شناسایی است، اما با کاربرد بسیار متفاوت هستند.